Meer
duurzaamheid banner

Tips hoe jij gemakkelijk vegetarisch en gevarieerd eet.

Zet je één dag per week geen vlees op tafel? Dan doe je al iets geweldigs voor zowel het milieu als je gezondheid. De keuze voor plantaardige voeding maakt écht een verschil op het gebied van duurzaamheid, en dat hadden we al laten zien in deze blog.

Samen minder vlees eten? Ja, dat kan!

Dirk streeft ernaar om in 2030 een evenwicht te bereiken van 60% plantaardige tegenover 40% dierlijke producten. Wist je dat overstappen op meer plantaardig eten makkelijker is dan je denkt. 

 

Een stuk biefstuk vervangen lijkt lastig, maar kleine aanpassingen in je dieet maken al een groot verschil voor onze planeet. We delen graag wat tips en heerlijke recepten voor gevarieerde vegetarische maaltijden die qua smaak en textuur niet onderdoen voor hun vleesvarianten. 

Tip 1: Spaghetti bolognese met vega balletjes.

Maak je klassieke spaghetti bolognese eens met vegetarische balletjes. Je proeft bijna geen verschil en het is een duurzame keuze! Bekijk hieronder de voordeligste producten:

Tip 2: Lasagne met groenten en ricotta

Een rijke lasagne met ricotta, gegrilde groenten en smaakvolle tomatensaus. Wedden dat jij het gehakt niet mist?

Tip 3: Pokebowl met falafel

Probeer een pokebowl met falafel als vegetarisch alternatief voor kip of zalm. Lekker en goed voor de planeet!

Tip 4: Vegetarische Erwtensoep

Ook zonder vlees blijft erwtensoep heerlijk en voedzaam, met de juiste kruiden en groenten.

Tip 5: Stoofpot met champignons

Champignons hebben een vlezige textuur en zijn smaakvol in een stoofpot. Een snelle en heerlijke maaltijd zonder vlees.

Recepten voor een gevarieerd dieet.

Al deze vegetarische recepten passen perfect in een gevarieerd dieet. Probeer het eens een keer en misschien kom je tot de conclusie dat je vlees niet eens mist. De ingrediënten haal je gewoon bij Dirk in huis. Voor meer inspiratie, bekijk onze vegetarische recepten vegetarische selectie hier. 

Regenboog-pasta pesto
Gemiddeld 20 min. Hoofdgerecht
Zoete aardappel met zuurkool
Gemiddeld 65 min. Hoofdgerecht
Lenterisotto
Gemiddeld 30 min. Hoofdgerecht
Gevulde paprika's met zure room
Eenvoudig 35 min. Hoofdgerecht
Vegetarische pompoenroti
Gemiddeld 30 min. Hoofdgerecht
Broccoli stamppot met cashewnoten
Eenvoudig 30 min. Hoofdgerecht